לגליזציה בקנדה: הצעת החוק אושרה בסנאט

ברוב של 56 תומכים מול 30 מתנגדים אישר הסנאט בקנדה את הצעת החוק להסדרת שוק הקנאביס לשימוש חברתי (לגליזציה), פתיחת חנויות קנאביס ברחבי המדינה והתרת גידול קנאביס בבית לשימוש עצמי. עד ספטמבר צפוי החוק להיכנס לתוקפו.

קנדה קרובה מתמיד להפוך למדינה הראשונה ב-G7 (ארגון המדינות המתועשות) שמאשרת פתיחת שוק קנאביס חוקי, כולל מכירה, גידול ושימוש חופשי בקנאביס לבני ובנות 18 ומעלה.

הצעת החוק שמקדם ראש הממשלה ג’סטין טרודו (הצעת חוק C-45) אושרה לפנות בוקר (שעון ישראל) בסנאט הקנדי ברוב של 56 תומכים מול 30 מתנגדים ונמנע אחד.

ראש הממשלה טרודו הבטיח עוד לפני שנבחר לתפקיד כי במידה וייבחר יקדם חוק שיסדיר את שוק הקנאביס, לדבריו כדי להקשות על צעירים גישה לקנאביס ובמטרה להפנות את סכומי הכסף האדירים בענף זה מהשוק השחור לטובת הציבור.

בכך הופכת קנדה למדינה השנייה בעולם ה”מצפצפת” על חוקי אמנת הסמים של האו”ם משנת 1961, אחרי שאורוגוואי עשתה זאת בשנת 2013. עם זאת לעומת אורוגוואי, שם הממשלה מנהלת את התעשיה, בקנדה יתאפשר שוק חופשי בדומה למדינות ארה”ב כמו קולורדו, וושינגטון ואחרות.

קנדה, שכבר היום נחשבת למעצמת הקנאביס הגדולה בעולם, אישרה שימוש בקנאביס רפואי בשנת 2001 ומובילה גם בתחום זה, כשחברות הקנאביס הרפואי – שהן הגדולות בעולם בתחומן – זכו לראות זינוק בשווי מניותיהן בעקבות פוטנציאל המכירות החדש.

קנדה היא גם הראשונה ש”מדלגת” מעל שלב ה”אי הפללה” ועוברת ישירות מאיסור מוחלט על שימוש בקנאביס להתרה מלאה, זאת לאור התנגדותו של רה”מ טרודו לאי הפללה שלטענתו משאירה את הרווח בידי השוק השחור ואף מגדילה אותו.

האישור שנתן הסנאט יעביר כעת את הצעת החוק בחזרה לבית הנבחרים שצריך לאשר באופן סופי את עשרות הסעיפים הנקודתיים שנוספו לנוסח ההצעה על ידי חברי הסנאט.

לאור תמיכתו של רה”מ הצעת החוק צפויה להתקבל גם בבית הנבחרים ולהיכנס לתוקפה באופן סופי עד 12 שבועות לאחר שתאושר שם.

על פי נוסח הצעת החוק יוכלו תושבי קנדה לגדל עד 4 שתילי קנאביס בבית ולהחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור לשימוש עצמי, אותו יוכלו לרכוש בחנויות קנאביס חוקיות: קנאביס יהיה חוקי מגיל 18 ומעלה והמיסוי על המוצרים ייקבע לפי אחוז ה-THC בהם. הרווחים הצפויים ממיסוי, כ-5 מיליארד דולר בשנה, יופנו לתקציבי חינוך.

לאחר שיאושר החוק, המבטל איסור בן 95 שנים, יהפוך הקנאביס לחוקי ברמה הפדרלית בדומה לאלכוהול, אך כל מחוז בקנדה יוכל להחליט האם להתיר או לא פתיחת חנויות קנאביס בשטחו.

על פי ההערכות מכירות קנאביס חוקיות יחלו בקנדה בפועל בסוף אוגוסט או תחילת ספטמבר השנה (2018).

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר